Sprzedaż to tylko na pozór prosty proces. Sukces firmy zależy w dużym stopniu od sprawnego zarządzania sprzedażą, jakości baz danych i kontaktu z klientami, a tego nie da się osiągnąć bez nowoczesnego oprogramowania. Odpowiednio zaprojektowany system CRM to dzisiaj podstawa, a Freshsales oferuje znacznie więcej niż tylko podstawowe funkcje.
Jak działa Freshsales?
Freshsales to CRM, który korzysta ze sztucznej inteligencji. Zapewnia dzięki temu pełną obsługę klienta i wspiera zespół na każdym etapie sprzedaży, co widać po wynikach firmy. Freddy AI, czyli wbudowana w system Freshsales sztuczna inteligencja, odpowiada m.in. za automatyczne segmentowanie leadów i nadawanie priorytetów – ocena dokonywana jest na podstawie odnotowanej aktywności oraz zaangażowania. Automatyzowane są również inne procesy sprzedażowe, np. follow-upy i rekomendacje. Z pomocą sztucznej inteligencji konwersja leadów może się zwiększyć o nawet 300 proc.
Ogromnym ułatwieniem w nowoczesnym systemie CRM jest lepsza prezentacja klienta oraz personalizacja komunikacji. Firmy zwykle korzystają z różnych kanałów: e-maili, mediów społecznościowych, czatów, telefonów. Zgromadzenie wszystkich tych kanałów w jednym miejscu bardzo usprawnia kontakt i można skuteczniej nawiązać relację z klientem, a wyższy poziom jego satysfakcji to lepsze wyniki sprzedaży.
Efektywniejsza praca zespołu
Kompleksowy system zarządzania sprzedażą to również widoczna korzyść dla pracowników. Aplikacje Freshsales dostarczane przez Togma można instalować nie tylko na komputerach, ale i urządzeniach mobilnych, co zapewnia stały dostęp do CRM – nie trzeba być w biurze, żeby móc sprawdzić potrzebne informacje czy wykonać służbowe zadanie. Prócz tego we Freshsales lejek sprzedaży jest dostępny w czasie rzeczywistym i można błyskawicznie zidentyfikować najgorętsze leady oraz śledzić postępy w transakcjach.
Pracownicy mają stały kontakt z klientami, niezależnie od formy komunikacji – system łączy wszystkie dostępne kanały, a pracownik widzi je w jednym miejscu, tak że może szybko zareagować na wysyłane komunikaty, w dodatku będzie to informacja zwrotna dopasowana do danego klienta. Danych nie trzeba już wprowadzać ręcznie, bo automatycznie robi to program. Nie ma też problemu z obsługą innych narzędzi – Freshsales można zintegrować z innymi systemami, np. do fakturowania.